Numar total persoane (personal didactic si nedidactic): 27
Numar total persoane vaccinate impotriva Covid-19: 24
Pondere personal vaccinat: 88,88%
Colegiul Universitar ”SPIRU HARET” Craiova, autorizat să funcționeze provizoriu conform Ordinului Ministrului Educației și Cercetării Științifice nr. 5753/12.11.2015, cu calificările: Asistent medical generalist și Asistent medical Balneofiziokinetoterapie și recuperare medicală, oferă un cadru modern pentru activitate teoretică și practică, profesioniști cu experiență practică ce susțin activitatea didactică, educație de calitate, în conformitate cu standardele internaționale, promovează o cooperare eficientă în cadrul parteneriatelor prin respectarea angajamentelor şi implicarea partenerilor.
Școala dispune de o bază materială excepțională: 20 săli de clasă dotate cu table inteligente, videoproiectoare; laboratoare de informatică, dotate cu reţea de 125 calculatoare conectate la Internet; laborator de biochimie; laborator de anatomie; laborator de limbi străine; 1 sală specializată pentru nursing, dotată cu toate echipamentele necesare pentru asigurarea pregătirii practice a elevilor în tehnicile de nursing; 1 sală specializată pentru laborator tehnologic, dotată cu toate echipamentele necesare pentru asigurarea pregătirii practice a elevilor în tehnicile de balneofiziokinetoterapie și recuperare; bibliotecă; 2 săli de lectură; cabinet medical.
Proiect de dezvoltare institutională — Colegiul Universitar „Spiru Haret” Craiova
2015 - 2019
VIZIUNEA PRIVIND MISIUNEA ȘI DEZVOLTAREA
COLEGIULUI UNIVERSITAR „SPIRU HARET” - CRAIOVA
PE TERMEN MEDIU ȘI LUNG
Priorități și politici educaționale, valori și principii promovate de Școala Postliceală Spiru Haret Craiova
Școala Postliceală Sanitară Spiru Haret Craiova, în calitate de instituție înființată de Universitatea Spiru Haret, cu rolul de a participa plenar la îndeplinirea scopului și obiectivelor acesteia, continuă, în noile condiții social-istorice, tradițiile înaintate ale învățământului, științei și culturii naționale, urmărind să contribuie la formarea tinerelor generații, în concordanță cu exigențele actuale și de perspectivă ale progresului societății românești.
„Prin noi înșine pentru o personalitate spirituală
și pregătirea pentru o profesiune nobilă”
(după Spiru Haretși Petre Andrei)
Colegiul Universitar „Spiru Haret” - Craiova își concentrează activitatea în direcția obținerii unei poziții cât mai înalte în rândul instituțiilor de învățământ terțiar din România și a unei competitivități ridicate a programelor sale de studii pe plan național și internațional.
Această viziune este susținută de:
> promovarea și implementarea calității la toate nivelurile și structurile instituției;
> crearea, diseminarea și valorificarea superioară a cunoștințelor inovative, având ca suport esențial cercetarea științifică;
> centrarea învățării pe elev;
> implicarea proactivă a cadrelor didactice, elevilor și a întregii comunități didactice în susținerea demersurilor instituției;
> realizarea unei rețele extinse de relații de parteneriat cu instituții de profil și de cercetare științifică din țară și din străinătate.
Colegiul Universitar „Spiru Haret” - Craiova, instituție de învățământ aparte prin specificul său, conferă pregătire pentru calificări medicale. Diploma obținută nu dă numai dreptul de a practica profesia dorită, ci oferă și șansa ocupării unei poziții sociale, așezarea într-o ierarhie socială.
Prin profesia aleasă, asistenții medicali devin persoane cu un statut social aparte. Locul important pe care îl dețin cadrele medicale în societate decurge din valoarea atașată vieții, sănătății, morții. De aceea responsabilitatea instituției formatoare este una pe măsură.
Conștienți de aceasta, dorim să formăm cadre medicale. cu vocație pentru profesie.
Pe parcursul școlarizării, rolul explicit al Colegiului Universitar „Spiru Haret” - Craiova este de transmitere de cunoștințe profesionale teoretice, clinice, de dezvoltare a aptitudinilor cursanților pentru a deveni profesioniști responsabili. Acest rol este dublat sau potențat de cel de dezvoltare a competențelor personale, importante atât pentru sine, pentru profesie, cât și pentru instituție, colegiul oglindindu-se prin absolvenții ei.
Colegiul nostru se va fransforma înfr-un centu de iradiere a 'ființei și practicii medii medicale la nivel local și regional, devenind centru de resurse profesionale și de servicii oferite comunității, prin furnizarea de programe educaponale modeme, dezvoltarea interacpunii cu mediulsocial, culturalși economic. Colegiul nostru va fi locul unde fiecare cursant își atinge maximum de capacități intelectuale, morale, civice și de lucru în echipă pentru a se integra în mediul social concurențial. |
În contextul reconfigurării procesului de învățământ pe criterii de calitate, Colegiul Universitar „Spiru Haret” - Craiova va reconsidera sistemul de învățământ național pentru formarea unor generații de tineri activi și creativi, cu gândire flexibilă, cu abilități de comunicare interculturală, având competențe lingvistice, digitale, tehnologice si antreprenoriale, cu o personalitate armonioasă și un sistem de valori civice, morale, culturale și personale autentice.
În Colegiul Universitar „Spiru Haret” - Craiova cursanții vor beneficia de un învățământ:
Practic, în institutia noastră:
Această acțiune își propune menținerea sub control a calității, asigurarea unui climat de încredere la nivelul tuturor structurilor responsabile, ceea ce ne-ar permite să avem conștiința activității depuse, de a putea ține sub control acțiunile noastre, de a gestiona inteligent energetica cu care am putea pune în aplicare planurile propuse.
Pentru aceasta, e nevoie de un control integrat care înseamnă:
Toate acestea implică:
Colegiul Universitar „Spiru Haret” - Craiova are misiunea de a crește relevanța învățământului terțiar pe piața muncii și dezvoltarea societății bazată pe cunoaștere, prin metode de predare-învățare eficiente, inovative, adaptate cerințelor actuale privind creșterea calității în învățământ. |
Programele propuse de Colegiul Universitar „Spiru Haret” - Craiova vor consolida inovarea, vor stimula creativitatea, vor facilita învățarea și dezvoltarea competențelor - cheie și profesionale în învățământul terțiar sanitar, reducând „slaba adaptare a ofertei de educație și de formare înainte de angajare"; va propune metode de predare-învățare mai eficiente, inovative, adaptate cerințelor actuale privind creșterea calității în învățământ și care duc la creșterea competitivitațll instituției de învățământ și la atragerea mai multor cursanți către învățământul terțiar, răspunzând nevoii de „creștere a accesului la învățământul terțiar".
Prin împlinirea misiunii sale esențiale de a genera specialiști, Colegiul Universitar „Spiru Haret” - Craiova are un rol important în stabilirea și susținerea direcțiilor de evoluție economico-socială a țării și în adâncirea proceselor de integrare a societății românești în spațiul Uniunii Europene. Specialiștii, oameni formați, cu deschideri spre schimbare și promovarea unor conduite noi, au sau sunt în proces de adoptare a unei mentalități corespunzătoare calității și culturii instituționale a calității. Realizarea unei conduite orientate spre calitate, în acest context, constituie una din cele mai relevante cerințe ale proceselor menționate, fiind deopotrivă și o condiție a impulsionării și asigurării dezvoltării durabile a țării.
Pornind de la aceste realități, apare evident ca necesitate a Colegiul Universitar „Spiru Haret” - Craiova să-și orienteze, cu preponderență, activitatea spre creșterea competitivității pe plan național și internațional prin:
Practic, Colegiul Universitar „Spiru Haret” - Craiova își asumă misiunea de învățământ orientat pe valori, creativitate, obținerea de cunoștințe fundamentale, dar și de cunoștințe, abilități și competențe de utilitate directă în profesie și în societate. Va urmări permanent dezvoltarea integrală și armonioasă a individualității umane, asumarea unui sistem de valori capabil să contribuie la împlinirea personală, dezvoltarea spiritului antreprenorial, participarea activă la viața comunității și a societății, la succesul în competiția pentru angajare pe piața muncii internă, europeană și internațională.
În acest sens, Colegiul Universitar „Spiru Haret” - Craiova asigură condițiile cele mai bune pentru instruirea practică în unitate și prin convenții de parteneriat educațional cu agenții economici specializați, școlarizând cursanții din mediul urban și rural, oferind șanse egale de dezvoltare personală și profesională, în spiritul respectului pentru valorile tradiționale ale școlii românești.
promovate de Școala Postliceală Sanitară Spiru Haret București
„Cultura organizațională este personalitatea unei organizații”.(McNamara, 1997).
Cultura organizațională este influențată de fiecare dintre componentele menționate mai sus, dar mai ales de modul cum aceste componente se relaționează cu factorii mediului extern, dar și între ele.
Pentru a stabili cultura organizației la nivelul Școlii Postliceale Sanitare Spiru Haret Craiova am stabilit două domenii esențiale din interiorul organizației: